Sunday, December 29, 2013

یخنوردان ایرانی بدون اردوی تدارکاتی!

اولین زن یخ نورد المپیکی ایران گفت: از رئیس فدراسیون انتظار دارم در زمان کم باقی مانده، شرایط اعزام به چند رقابت تدارکاتی را برای من و دیگر یخ نورد المپیکی فراهم کند.


امسال در المپیک زمستانی سوچی (۷ تا ۲۳ فوریه ۲۰۱۴ )،  برای اولین بار و به شکل نمایشی مسابقات رشته یخ نوردی برگزار می شود، تا در آینده نه چندان دور این رشته به شکل رسمی وارد المپیک شود.

زهره عبدالله خانی و مسعود زینالی ۲ یخ نورد تیم ملی ایران، مجوز حضور در المپیک را از سوی فدراسیون جهانی کسب کردند.این ۲ ورزشکار بر اساس امتیازات کسب کرده در سال گذشته از حضور در ۲دوره مسابقات جهانی کره جنوبی و روسیه و قرار گرفتن بین ۳۰ ورزشکار نخست این رشته در جهان، توانستند این فرصت طلایی را برای ورزش ایران به دست آورند.

زهره عبدالله خانی در زمان ۲ ماه مانده تا آغاز المپیک سخن می گوید که در زیر می خوانید:

*آیا برای شرکت در المپیک سوچی آماده هستید؟
آمادگی ما بر اساس تمرینات شخصی در یک پارکینگ است و ما تا در میدان رقابت قرار نگیریم نمی توانیم بگوییم که آماده هستیم یا نه و برای این کار باید فرصت شرکت در رقابت های تدارکاتی را داشته باشیم.

*آیا در این زمان کوتاه، رقابتی هست که شما بتوانید در آن شرکت کنید؟
یک ماه دیگر مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی برگزار خواهد شد و این امر را فدراسیون می داند، اما تا به امروز هنوز معلوم نیست که ما اعزام می شویم یا نه!

*از رئیس جدید فدراسیون چه انتظاری دارید؟
جای بسی خوشحالی دارد که در برنامه اعلام شده از سوی رئیس جدید فدراسیون  به موضوع یخ نوردی هم اشاره شده است. امیدوارم با حضور آقای زارعی در پست ریاست فدراسیون مشکلات ورزشکاران تیم ملی تا حدودی برطرف شود، من به عنوان ورزشکار المپیکی انتظار دارم که حداقل در این زمان کوتاه باقی مانده، شرایط را برای اعزام من و دیگر یخ نورد المپیکی ایران فراهم کند تا بتوانیم با حضور در چند مسابقه پیش از سوچی، خود را آماده کنیم.

بر اساس تقویم فدراسیون جهانی، تور رقابت های جهانی یخ نوردی ماه دیگر از کره جنوبی آغاز می شود و تا پیش از المپیک سوچی ما شانس حضور در مسابقات کره جنوبی، رومانی، سوئیس و فرانسه را داریم.

* حضور در مسابقات چقدر آمادگی شما را افزایش خواهد داد؟
من سال گذشته در رقابت های قهرمانی جهان در کره جنوبی در رشته سرعت، رده ۲۰ را کسب کردم و در ادامه با حضور در مسابقات جهانی روسیه  رده من ۱۷ شد، این نشان می دهد که چقدر شرکت در میادین بزرگ توان و تکنیک ورزشکاران را افزایش می دهد.

*چطور موفق به کسب سهمیه المپیک شدید؟
سال گذشته با حضور در رقابت های جهانی کره جنوبی و روسیه در ۲ بخش سرعت و سرطناب توانستم امتیازات خوبی را کسب کنیم، به طوری که بین ۳۰ ورزشکار نخست جهان قرار گرفتیم و به همین دلیل فدراسیون جهانی مجوز شرکت در المپیک را به من و مسعود زینالی داد.

تیم ایران سال گذشته در بخش تیمی در رده ۱۰ جهان جای گرفت و در بخش انفرادی زهره عبدالله خانی در رشته سرعت در کره جنوبی در رده ۲۰ و در مسابقات روسیه در رده ۱۷ جای گرفت. وی دررشته سرطناب نیز در کره در جایگاه ۳۱و در روسیه در رده ۲۱ جای گرفت.

مسعود زینالی در کره جنوبی در بخش انفرادی در رشته سرعت رده ۲۲ و در رشته سرطناب جایگاه ۳۵ را کسب کرد. او در روسیه نیز در رشته سرطناب رده ۳۲ به دست آورد.


2 comments:

  1. تیم ملی یخنوردی بدون ریالی حمایت، فردا راهی سئول می شود.
    تیم ملی یخنوردی ایران فردا شب برای شرکت در رقابت های جام جهانی عازم کره جنوبی خواهد شد. یخنوردان تیم ملی ایران مرکب از ۵ ورزشکار به ترتیب، زهره عبدالله خانی و مجتبی ثقفی از کرج، محمود سعیدی و مسعود زینالی از تهران و محمد رضا صفدریان از اصفهان به سرپرستی افخم صادات میرسلیمی، فردا شب تهران را به مقصد سئول ترک خواهند کرد.
    زهره عبدالله خانی و مسعود زینالی دو ورزشکار ایرانی هستند که امسال در المپیک زمستانی سوچی رقابت خواهند کرد.تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی و قهرمانی آسیا راهی کره می شوند، این در حالی است که اینبار نیز این ملی پوشان با هزینه شخصی راهی مسابقات می شوند.

    ReplyDelete

  2. یخ نوردان افتخار آفرین ایرانی در مسابقات قهرمانی یخ نوردی آسیآ ، کره جنوبی ، ژانویه ۲۰۱۴
    مسعود زینالی ( نایب قهرمان آسیا ) ، زهره عبد اله خانی (برنز آسیا )، مجتبی ثقفی (برنز آسیا )

    ReplyDelete