Sunday, May 26, 2013

ایران قهرمان سنگ نوردی آسیا شد



با پایان گرفتن مسابقات قهرمانی سنگ نوردی آسیا رده‌بندی تیمی این مسابقات اعلام شد که تیم کشورمان در بخش تیمی توانست بالاتر از سایر کشورهای شرکت کننده در این مسابقات در مکان نخست قرار گیرد. تیم ملی ایران با ۱۰۲۱ امتیاز جام قهرمانی را بالای سر برد. تیم‌های ملی چین و قزاقستان با امتیاز برابر ۶۹۲ مشترکاً دوم شدند .

همچنین علی برات‌زاده از ایران به عنوان بهترین بهترین‌های این دوره از مسابقات برگزیده شد. این ورزشکار در این دوره از رقابتها یکی از آماده‌ترین سنگ‌نوردانی بود که در رشته‌های مختلف با توانمندی قابل توجهی ظاهر شد و در رده‌بندی نهایی به دلیل دریافت ۲ مدال طلا در رشته‌های بولدرینگ و سرطناب، بالاتر از رقیبان خارجی خود، به کسب عنوان نخست در بخش overall و طلای سوم نائل شود.

پس از علی برات‌زاده که با ۲۵۱ امتیاز به این عنوان دست یافت، حمید رضا توزندجانی دیگر ورزشکار کشورمان نیز با امتیاز ۲۰۲ در جایگاه دوم این بخش قرار گرفت و سنگنوردی از کره جنوبی با ۱۹۷ امتیاز سوم شد.

در بخش بانوان هم الناز رکابی جایگاه دوم این بخش را با ۲۰۸ امتیاز به خود اختصاص داد و سنگنوردان قزاقستان مقام‌های اول و سوم را کسب کردند.